Seduction, Pick-Up, Attraction


    حجر أساس الصفات الجذابة

    شاطر

    HatemFarouk
    Admin

    عدد المساهمات : 88
    تاريخ التسجيل : 30/10/2009
    العمر : 29

    حجر أساس الصفات الجذابة

    مُساهمة  HatemFarouk في الأحد ديسمبر 05, 2010 11:09 pm

    قبل كدة اتكلمت عن المهارات الأساسية الليلازم تعرفها وتتعلمها عشان تكون كويس جدا في جذب البنات ليك وبعد كدة قولت الخطوات بالترتيب من الأهم للي بعديه عشان متفوتش حاجة مهمة.
    النهاردة هتكلم عن أهم الحاجات الليالراجل لازم يكتسبها وتكون جزء من شخصيته عشان يجذب البنات ليه ويجذب الناس كلهاكمان ليه , يعني ده أقل حاجة ومن خلالهم حياتك هتتفتح تماما.

    كلمة Pick-Up Artist هتلاقيها منتشرة قوي في النت وما بين الشباب.طيب معناها ايه. هل معناها اني انام كل يوم مع واحدة. طيب ما ممكن انام مع مومسات.طيب معناه ان البنات يجوا ليا ويكلموني ويضحكوا معايا. اعرف عيل عنده 12 سنة كلالستات بتجيلوا وتقولوا ايه العسل ده.

    الفكرة في الفن بتاع الفنان انه بيعبر عنأفكارة وإعتقاداته ومشاعره اللي الناس التانية معجبة ومستمتعة بيها. بمعنى اكترتفصيلا : هو شخصية انسان اللي بتتكون من مجموعة مميزة من الإعتقادات بيشعها للخارجفتجذب الأخرين ليه. مش معناه خالص ان حاجات مادية عند الراجل ده زي الفلوس أوالعربية.

    اللي خلاني ادور على الفكرة دي إني لقيتنفسي في وقت من الأوقات شكلي حلو يمكن حياتي المادية كانت كويسة ولكن مش مؤثر فيالأخرين ومعظم الوقت كنت تابع. ولما بدأت في طريق التغيير والتطوير لقيت على الرغمان في حاجات اتغيرت في حياتي المادية – للأٌقل طبعا ههههه – الناس بدأوا يهتموابيا ويسمعوا افكاري. عشان كدة أتأكدت ان مصدر جاذبية وكاريزما الإنسان من الداخلمش من الخارج.

    أتأكد من نفسك وأؤمن بيها هتلاقيه العالمبيبادلك بنفس الطريقة.

    * أولشئ لازم الشخص الجذاب يكون مدرك بيها هو الهدف. تخيل العشوائية ولا الهدف. فرق حتىففي الإحساس بالكلمة. الهدف بيجمع طاقاتك وقوتك في شئ معين وبالتالي تطور شخصيتك.الهدف بيخليك تنجز شئ معين فبيزيد ثقتك بنفسك.الهدف طريق لتحقيق شئ انت عايزهفبيزيد الإحساس بتحقيق الذات.

    لازمتعرف انت عايز ايه ولازم تعرف انت ليه عايزه. عشان تقدر تروح وتعرف الطريقلتحقيقه. كل لما تبقى واضح في اللي انت عايزه هيبقى سهل قوي انك تحقق الحاجة ديوهتبعد وتتجنب معاناة ملهاش لازمة لأنك ممكن تحقق حاجة انت اكتشفت انك مش عايزهاوبالتالي تضيع وقت او تدبس. غير كل الإلهاءات والعوائق هتقدر تتجنبها بسهولة. وخدبالك : لازم تبقى أمين مع نفسك وانت بتحدد هدفك.

    إسألنفسك أسئلة زي دي: ليه أنا بعمل ده؟ هو أنا عايز واحدة أصاحبها؟ أو أعرف 3 مع بعض؟ولا عايز زوجة؟ إيه صفات البنت المثاليةبتاعتك؟ أصحابها شكلها ايه؟ وهكذا




    * تانيحاجة مهمة جدا هو الرغبة. في واحد اسمه هيرناندو كورتيز. ده اللي اكتشفالمكسيك 1519سنة. الله أعلم كان هدفه ايه يكتشف دهب أو يكتشف أرض أو يتكتب فيالتاريخ , أيا كان الهدف. أول ما نزل من السفينة على الأرض أمر رجاله إنهم يحرقهالسفينة عشان ما يبقاش في مجال للرجوع. على الرغم ان ممكن يكون في حيوانات جديدةمفترسة هناك أو قبائل بشرية شرسة أو حشرات ونباتات سامة. لكن هو كان مستعد انهيعمل اي حاجة عشان يحقق هدفه أو يموت في سبيل المحاولة.

    كلالناس الناجحة في اي حاجة في مجال العمل او البنات او الرياضة مليانيين رغبة فيالنجاح. هما الرجالة اللي مش خايفين انهم يحرقوا كل الطرق أو البوابات للرجوع عنالهدف ويستمروا للأمام لتحقيق اللي هما عايزينه. هما مستعدين يعملوا اي حاجة عشانيتغلبوا على العوائق اللي بتقابلهم. هماصبورين بس جريئين ومستعدين يتعرضوا للخطر وممكن يسقطوا لكن هيقوموا من تانيويكملوا.

    مفيشحاجة بتوقف الراجل اللي بيقودوا الرغبة. مفيش حاجة. دايما امشي لقدام ومتبصش لورا.متضيعش وقت في التفكير عن البنات اللي حبتهم زمان أو افراد عيلتك السلبيين اوالأصدقاء السيئين أو اي تأثير سلبي ممكن يعوق تقدمك. بمعنى أصح حدد هدفك وإتأكد منرغبتك في تحقيقه بعد كدة إحرق السفينة اللي ممكن تخليك ترجع.



    * تالتحاجة لازم تبقى في شخصيتك هو إنك تكون في تطور مستمر. التعلم دي عملية مستمرة. والليبيوقف نفسه عن التعلم بيجبر نفسه انه يعيش في حياة راكدة ومملة. لازم تحسن من نفسكدايما وتخلي حياتك قريبة جدا من أسباب السعادة. أيا كان التطور والتغيير ده. شغلأفضل تعيش حياة صحية أحسن أو تعرف ناس إيجابيين ويساعدك على التطور.

    في ناس بتخاف من التغيير. إنت لازم ترحببالتغيير. التغيير محتاجة قوة داخليةكبيرة ورغبة تخليك مستمر في ده. بس النتيجة في الأخر هتحبها جدا. عشان تبقى أفضللازم تتعلم وبعدين تطبق اللي إنت إتعلمته. وأفضل معلم هو التجريب. لأن التجربةمبنيىة على الفشل والنجاح . لازم يبقى عندك الشجاعة انك تتعلم وتجرب. ولازم تقبلفكرة انك ممكن تفشل.

    * رابعحاجة – أكيد مستنيها – الثقة بالنفس. كل الناس عارفين إن الواثق من نفسه هو الليبينجح علطول. طيب ايه هو الثقة دي. عموما دي أهم صفة لازم تبقى عند الراجل. الثقةدي كويسة قوي. تبقى مغرور وتنك سنة صغيرة ده شئ جذاب. لكن الغرور وحش جدا ومنفر. مثال على الثقة بالنفس " أنا كويس قويومميز جدا وأنا عارف ده لأني محضر نفسي جدا ومظبط قدراتي ومهاراتي غير اني عنديتجارب ونجاحات سابقة " . مثال على الغرور " إنت أقل مني. لو ماعترفتشبده ليا . يبقى انت اهبل " . الثقة بالنفس مش حاجة بتفكر فيها , دي كينونةبتبقى فيك. حالة عقلية. صفة في شخصيتك. إحساس داخلي.

    الثقةالزيادة في النفس بتبقى جذابة لأن دايما بيبقى ملحق معاها التفكير بأن مفيش حاجةتفرق معايا. لا النتيجة النهائية للعلاقة أو رأي الأخريين. لكن الغرور نفسه مش حلولأنه بيكون نتيجة تفكير الشخص بشكل كامل على نفسه. مفيش حد مهم في حياته غير نفسه.وده بينفر الناس عنه. يمكن في الأول بيبان انه شئ جذاب لكن على طول الأمد الدنيابتبوظ منه. مفيش حد بيحب انه يكون مع واحد ميهموش غير نفسه وبيبص للأخرين على أساسانهم اقل منه تماما. ولو في حد قابل ده يبقى اكيد عنده عدم توازن نفسي أو تقديرهلذاته قليل جدا.

    هكمل المقال لما الاقي ردود


    _________________
    Supreme Confidence is the state of mind ,body and spul that turns you into an unstoppable force ,allowing for the purest expression of who you are ,without having to bring anyone down but enhance everyone else`s existence

    eslam abdallah
    Admin

    عدد المساهمات : 11
    تاريخ التسجيل : 12/05/2010
    العمر : 26

    رد: حجر أساس الصفات الجذابة

    مُساهمة  eslam abdallah في الأربعاء ديسمبر 15, 2010 3:39 am

    بجد حاجه جميله جداااااااااااااا
    استمر يازميل انا متشوق للباقى

      الوقت/التاريخ الآن هو الخميس ديسمبر 08, 2016 11:12 am